14 april 2009

Delrapport, en bra bit över mitten: Vi vet nog vem du är

Mja, det går. Men inte mycket mer än så. Historien om Grace och Anna gör mig mest deprimerad. Och jag får myrkrypningar och blir så otroligt otålig och arg på Anna som verkar helt handlingsförlamad och lägger den lilla energi hon har på helt fel saker i sitt liv! Men jag kan trots det ändå inte förneka att jag är lite nyfiken på att se hur det slutar..

Doris Dahlin fick som sagt en andra chans av mig, men Skammens boning kommer jag nog aldrig sakna.

Och på tal om utrensad bok, det blev ingen bokförsäljning på söndagsloppisen. Jag har bestämt mig för att kolla över mina kartonger med böcker som står nere i källarförrådet också, samla ihop ett gäng och sedan hoppas på loppisförsäljarlycka!

3 kommentarer:

mia sa...

Du kanske kunde köra en loppis här på bloggen? Jag skulle utan tvekan klicka hem en drös. Det enda är förstås betalningen, hur du skulle sätta upp det liksom...

Jag tänker förresten hålla mig undan Doris Dahlin! :)

kram Mia

Lisah sa...

Bra idé, Mia! Men som du säger, det kräver ju en del organisering.. som jag inte känner för att hålla på med via bloggen ;) Däremot har jag en liten fånig dröm om att någon gång öppna ett riktigt loppis..

mia sa...

Ingen fånig dröm alls! Jag kan planera i oändlighet min bokaffär som skulle påminna om Meg Ryans i You've got mail, sådär mysig du vet. Eller så kan jag planera ett charmigt litet hotell där gästerna äter middag tillsammans kl.20.00 varje kväll och damerna bär pärlhalsband och männen röker en cigarr efter maten. :) Som något ur en E M Forster novell.