10 juni 2009

Snart klar: Karin Wahlbergs första

Jag har läst Karin Wahlberg förut - Ett fruset liv (som jag faktiskt tyckte var rätt seg på sina ställen) och Flickan med majblommorna (som var bättre) - och eftersom jag var lite deckarsugen och inte hade någon oläst Läckberg hemma så tänkte jag att jag prövar med K Wahlberg igen. Har hennes Blocket i bokhyllan, men välorganiserad som jag är så ville jag börja från början och hade faktiskt turen att hitta Sista jouren (som alltså trots namnet är den första boken i serien om kommissarie Claes Claesson och läkaren Veronika Lundborg) på ett loppis för några veckor sen.

Men nja. Jag är inte riktigt fast. Det kommer och går partier som faktiskt är rätt tradiga.. Så får se om det blir några fler Wahlbergs för mig eller om jag ska hiva iväg mitt olästa ex av Blocket.

3 kommentarer:

Jenny U sa...

Jag gillar Karin Wahlbergs stil, men någon av hennes böcker är rätt seg i partier, tror det var Blocket. Det blir lite VÄL mycket runtomkringprat. Annars har jag läst alla så nog skulle jag rekommendera henne.

Får passa på att önska dig en skön sommar! Semestertider?

Kram, från Jenny

Boktoka sa...

Jag har bara läst Blocket av henne och tyckte den var bra. Gav en 4a när det begav sig.

Har du läst Elisabeth Gilek annars? Jag har förvisso bara läst Varför dog Monika P som jag tyckte var riktigt bra och har en annorlunda berättarperspektiv som Gilek klarar av galant.

Annika sa...

Jag tycker att Karin Wahlberg är bra. Jag har läst alla och jag väntar med spänning på hennes nya bok som kommer i höst.