10 oktober 2010

Väntar på leverans! (+ skriver en liten köpstoppsrapport)

Yep, det bidde såklart en liten köpstoppspaus med Adlibrisbeställning. Och för att Revolt inte skulle behöva åka hela vägen hem till mig alldeles ensam så fick John Greens Var är Alaska? och en novell av Oates (Syndaflod) också följa med i paketet!

Var är Alaska? är dock inte direkt storsuktad eller någon nyhet. Lånade den på bibblan i våras. Men hade jag vetat att den var så fin hade jag ju köpt den direkt från första början! Så jo, visst, på sätt och vis är den väl lite efterlängtad. Men nu så, snart finns den alltså i min bokhylla så jag kan gulla med den lite då och då. Och den där JCOn tog jag som en extra liten bonus. I och med att jag egentligen har köpstopp så ville jag inte drämma till med värsta beställningen och frossa bland böckerna på önskelistan utan det fick bli en redan känd och en överraskning jämte Revolt :)


Och när jag ändå är inne och nosar på ämnet: Finns det någon kvar därute som bokköpstoppar fortfarande? Hur funkar det tycker ni?

Det har varit lite tyst om det nu sedan Helena bröt sitt köpstopp. Jag har väl inte heller "pratat" så mycket om det här på bloggen, det har varit dåligt med rapporter, men det har gått så oförskämt bra så det har inte varit mycket att orda om liksom. Jag har dock inte satt min fot på mina bokfyndarställen, DET hade varit en riktig prövning det, haha! Nä men det har känts bra att pyssla om de böcker jag redan äger och har här hemma, ett litet försök att beta av några av de olästa hyllvärmarna.
Men nu är det bara 10 dagar kvar enligt mitt startinlägg. Då ska jag åka raka vägen till fyndställena och se vad de har att bjuda på. Yay! Bokfrossa!

10 kommentarer:

enligt O sa...

Men det är klart att den stackars boken inte ska behöva färdas ensam. Jag köpte en bok som jag faktiskt behöver i jobbet och då var jag enligt vår fantastiska logik, tvungen att beställa ett par till. Annars har jag klarat köpstoppet hyfsat bra faktiskt.

Jag är jag sa...

Jag tycker mitt köpstopp går alldeles utmärkt, har inte fallit igenom alls, jag kan till och med gå på fyndställen, titta på böckerna och tänka att visst vill jag ha dom, men det går bra utan dom också. Att det går så bra är tack vare stadsbiblioteket här, jag har hela tiden bra böcker att läsa. Plus att vi har inte någon bokhylla och fylla fler böcker med, har två kartonger på vinden som väntar på att få komma ned. Men en ny bokhylla står inte högst på köplistan heller.

Lisa H sa...

Enligt O: Ja den där logiken förstår nog bara vi boktokar, haha!

Lisa H sa...

Jag är jag: Starkt jobbat att kunna besöka dina vanliga fyndställen utan att trilla dit!

Stringhyllan sa...

Mitt köpstopp tog slut för en vecka sedan, tyvärr en månad för tidigt. Däremot ramlar det in läsex på jobbet som gör att min köplusta har minskat lite, eftersom allt kommer till mig gratis :)

Lisa H sa...

Stringhyllan: Ja recex (är det detsamma som läsex?) är utomordentligt bra vid köpstopp! :)

Stringhyllan sa...

Lisa H: ja det är samma sak, förutom att man inte behöver recensera, eftersom man jobbar i en bokhandel, så det räcker att man säljer nåt ex ;)

Emmas Bokhylla sa...

En gang ar nastan ingen gang! ;-)

Ochd et ar kalrt att Revolt inte skall behova aka ensam, helt onodigt! ;-)

Lisa H sa...

Stringhyllan: Åh, vad fint!

Lisa H sa...

Emma: Härligt att vi bokbloggare är så samstämmiga med vissa saker :D