23 november 2010

Ett körsbär? Till mig?!

Bara böcker har skickat den här söta awarden till mig


med motiveringen: I hyllan - har jag följt länge och det är alltid lika inspirerande att titta in där.

Så himla kul! Tusen TACK!


Regler:
  1. Tacka den du har mottagit priset ifrån.
  2. Kopiera prismärket till din blogg.
  3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
  4. Skicka awarden till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.
Okej. Tack (1) och bild till bloggen (2) var lätt avklarat. Värre blir det med (3) att lista 3 av mina favoritförfattare.. Så jag försöker göra pinan kort och svarar utan närmare beskrivningar (och utan rangordning!)

1. Maria Ernestam - Caipirinha med döden
2. Donna Tartt - Den lille vännen (jag veet, jag har inte läst DHH, men jag vet att jag mer eller mindre kommer lovebomba den)
3. Marian Keyes - Vattenmelonen

Pjuh! Det där var inte det lättaste..! Märker när jag börjar fundera (och snabbscanna mina bokhyllor) att jag mycket sällan har läst mer än en, högst två-tre!, böcker av en och samma författare (undantag: Virginia Andrews serie Vindsträdgården - ljuva tonårsminnen, haha - och Camilla Läckbergs långkörare med Fjällbackapoliserna och dess sidohistorier om människorna som befolkar byn. dock klassar ingen av dem in som favorit värd att listas på en topp-3 :P). Jag är helt enkelt en alldeles för nyfiken själ, och en långsamläsare, och har oftast varken ro eller tid att stanna upp för att utforska ett (helt?) författarskap. Däremot har jag såklart ett gäng författarguldkorn i bakhuvudet som jag ämnar återkomma till så småningom, med jämna och ojämna mellanrum :)

Punkt (4) ber jag allra ödmjukast om att få hoppa över då denna award nu snurrat runt både ett och tre varv bland bloggarna jag läser. Men ett supertack, igen, till dig Bara böcker, för utmärkelsen..!

4 kommentarer:

Bara Böcker sa...

Oj, vad jag vill göra om i mitt vardagsrum efter att du visade så inspirerande bilder!=)

Jag fastnar ofta för en författare och då vill jag läsa allt som finns av den. Det gäller framför allt när det handlar om kriminalare. Så listan på författare jag är nyfiken på växer för var dag som går...=)

Emmas Bokhylla sa...

Ojda, haha, jag upptackte just att du redan har fatt det - jag som tankte saga att du hade en award att hamta pa min blogg! ;-) Men, har kommer en till, lite som gradde pa Bara bockers mos! Kram!

Lisa H sa...

Bara böcker: Jag håller med dig, listan på författare man är nyfiken på slutar aldrig att växa! :D

Däremot är jag som sagt lite dålig på att utforska deras författarskap mer.. Jag lägger oftast bara till författaren i minnesbanken och tänker att h*n ska jag läsa mer av så småningom! Sen hoppar jag glatt vidare till en bok av ett annat, för mig nytt, författarskap.

Jag är som sagt alldeles för nyfiken på allt som är nytt och oläst för mig så jag stannar sällan upp och plöjer fler böcker, en efter en, av samma författare :P

Lisa H sa...

Emma: Tackar allra ödmjukast för awarden :) Det är alltid lika roligt att få något slags cred för bloggen och sin läsning! Det peppar mig massor att fortsätta :) TACK!