10 juni 2009

Utläst: Smuts

Ja. Det var ju ett tag sen. Jag satte 3+ när jag var klar med den, tyckte den var riktigt bra! Katarina Wennstam skriver rakt på sak och har tempo i händelserna. Nu när jag tittar efter ser jag att boken är på hela 400 sidor men det kändes det verkligen inte som.

Som de flesta av er säkert redan vet så handlar den om en traffickingrättegång som den framgångsrike och till synes alltigenom lyckade advokaten Jonas Wahl nyhetsbevakar. Men allt är inte vad det ser ut att vara och i de lugnaste vatten och allt vad det kan heta. Inga överraskningar på den fronten egentligen, men det som fick mig att hicka till var beskrivningen av rättsväsendet och domstolen som (som det står på baksidan av boken:) väljer att titta åt ett annat håll. Mycket läsvärd!

Inga kommentarer: