15 juni 2011

Efterlysning: Härligt somrig beach house-litteratur

Och om någon inte vet eller kan tänka sig vad Beach house-litt är se beskrivning här.

PS. Nu överraskade jag er allt va? Med ett litet blogginlägg helt apropå :)

PS2. Kanske ska tillägga att jag (trist nog) bara läser på svenska.. så att ingen skojare får för sig att föreslå någon titel på engelska eller annat krångligt..

TILLÄGG: Få se om en fin bild kan locka till fler beach house-litteraturstips! Eller är det bara att acceptera att det inte finns fler förslag än de givna i kommentarsfältet/på länken till Bokhoras inlägg..? Inte för att jag är småsint och inte är glad över dessa fina tips, men det är alltid kul att höra lite tyck och tänk och personliga lästips från var och en av er som kikar in här hos mig - Så kom igen nu! :)

14 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

alltid lär man sej nytt

Emmas Bokhylla sa...

Jaaaa!! Valkommen tillbaka, vad glad jag blir!

Och det dar med Beach House-litt, det maste jag fundera pa... ;-)

Lisa H sa...

Hanneles bokparadis: Javisst serru! :)

Lisa H sa...

Emma: Hihi, vilket himla härligt välkomnande! :D
(och du.. du har väl inte missat att jag har kommentarsbombat dig litegrann i din blogg ;) )

Lisa sa...

Wii, vad roligt att du är tillbaks! Blir du kvar för gott?

Frida sa...

Äntligen! Du är efterlängtad ska du veta!

Jag har tyvärr inga tips i kategorin, men jag är själv väldigt nyfiken på den, så jag kommer hålla ögonen öppna här, så kanske jag också får mig ett tips eller två :)

*malin* sa...

De har ju redan tipsat om den, men har du inte läst Sarah Dessen så gör det! Sååå bra! Står på kö på bibblan på den allra senaste nu och har höga förväntningar på den.

Emmas Bokhylla sa...

Jag blev superglad, tack sa himla mycket!! Och i dag igen, sa himla kul!

Jaa, ser att Malin kom Sarah Dessen, det var ju henne jag tankte pa! Hon har definitivt lite beach-kontakter!

Lisa H sa...

Emma: Dessen är hemklickat! :D Får se om jag får till ett blogginlägg om min beställning någon dag..

Men nu är ju frågan, ska jag börja på någon ny bok? Är så himla sugen på ungdoms-beach-house-feelings NU! - har precis startat min semester :) Ångrar nästan att jag valde miljöfrakt då den tar ett par extra dagar på sig att skickas ut..!

Lisa H sa...

Lisa/Tinyfeist: Här blir jag nog kvar, men jag vet inte i vilken utsträckning.. :P

Lisa H sa...

Frida: Så himla fint att höra att man är efterlängtad :) Tack.

Lisa H sa...

Malin! Se kommentar jag skrev till Emma. Dessen är på väg hem till mig nu :D

Emmas Bokhylla sa...

Det ar ju det som ar problemet, nar man bestaller online. Borjar man pa nagot annat sa...ja, da kanske man blir sugen pa nagot annat och nar paketet kommer...

ja, du vet... :-)

By the lake sa...

Härligt Lisa, nu har jag lärt mig något om en helt ny genre. Låter intressant dessutom =).