21 maj 2009

Utläst: Fly för livet

Jag blev inte mätt på spänning trots att den tidigare boken bjöd på den varan så jag greppade Fly för livet av Helena von Zweigbergk - en författarinna jag inte läst något av tidigare, men nu finns hon med på att-läsa-listan!

Till en början var jag osäker på om jag skulle fortsätta läsa, tyckte att den var lite väl babblig och sentimental när man fick följa berättarjagets inre tankar. Men jag bestämde mig ändå för att ge boken en chans, de kursiva delarna var lätta att bara skumma igenom. Och jajemen! Själva storyn och händelserna fick mig att vända blad efter blad, till och med på de annars så slimmade vardagsfrukostarna som jag i vanliga fall bara hinner läsa baksidan på mjölkpaketet..! Det är högt tempo, snabba vändningar, och plötsliga mord. En helt annan värld som man får en inblick i. Kanske inte 100% trovärdig, men vad vet jag? Har aldrig varit vare sig gisslan eller kåkfarare liksom..

Men läs boken!

1 kommentar:

Jenny U sa...

Helena vZ verkar jättesympatisk, har lyssnat på henne i Nyköping plus hört henne på radion, mne jag har inte läst något än. Är nog mer inne på relationsböckerna än spänning dock. Även om de verkar nog så läskiga...