21 maj 2009

Utläst: Olycksfågeln

Yay! En riktig sidvändare! ++++

Jag har läst Läckbergs kriminalromaner i kronologisk ordning och har verkligen fastnat. Har dock inte läst dem direkt efter varandra för då försvinner nog tjusningen lite. Men så efter att ha läst några andra böcker emellan så känner jag ibland att jag bara måste tillbaks till livet i och omkring Fjällbacka och Tanumshede polisstation, bara måste fortsätta följa karaktärerna där. Olycksfågeln är dock den sista jag har hemma, har letat på Återvinningen efter uppföljaren Tyskungen, men inget napp hittills, så jag klickar nog hem den och nästföljande Sjöjungfrun nu innan sommaren.

Jamen hur var boken då??
Såhär skrev jag på Adlibris:

Tycker att Olycksfågeln var riktigt bra - Många karaktärer och händelser inblandade men Läckberg får ihop det finfint och lockar mig som läsare att bara läsa vidare och vidare och vidare..! Boken skulle passa ypperligt att filmatiseras då den tar upp aktuella och kontroversiella ämnen som inbegriper etik och moral. Detta är definitivt inte den sista boken jag läser av Läckberg!

3 kommentarer:

Jessica (ord och inga visor) sa...

jag önskar att jag pallade med deckare för då skulle jag ta ditt tips på orden. Men tyvärr, är inte där ännu, kanske en dag :P och jag önskar dessutom att jag kunde klicka hem endast två böcker innan sommaren, för mig blir det väl femton, haha. :P roligt att du har uppdaterat lite hursomhelst. kram!

Heidi N.D. sa...

Åååh, Läckberg som är så fruktansvärt vidrig... Det hon skriver har verkligen ingenting med litteratur att göra. Har försökt läsa henne flera gånger, eftersom jag avskyr att vara föraktfull mot sådant som "folk" gillar att läsa, men jag klarar inte av det. Blev förvånad över att du uppskattar hennes trams. Trodde att det endast var tjejer vars favoritprogram på teve är Big Brother-repriserna som gillade C.M.

Maria sa...

Heidi - "Det hon skriver har verkligen ingenting med litteratur att göra."

Det där med att bara "bra" litteratur anses vara litteratur är en synvinkel som jag har stött på lite här och där och jag förstår den inte. Är dålig musik inte musik? Är tråkig konst inte konst? Förklara gärna för mig. ;)