19 juli 2012

Lika men ändå olika

Tycker att omslagen på de här finingarna påminner lite om varann. De slingrande växterna - den ena ovan jord och den andra i vatten.

Har någon läst och gillat? (eller ogillat!?) Jag är mycket pepp på dem båda! Men det återstår att se när tiden finns för dem i mitt liv.

Har läst klart Cirkeln och Eld (så bra!) så nu är det hög tid att sätta igång med sommarens läseläxa till bokcirkeln - Paganinikontraktet av Kepler. Vilket betyder att jag "måste" läsa Hypnotisören också/först! Jag har tidigare inte fattat att böckerna handlar om samma person/er.. tyvärr har jag ju den lilla störningen att jag måste läsa serier i rätt ordning.. :P

4 kommentarer:

Sofie Nordquist sa...

Jag håller med dig om att de liknar varandra. Skulle inte Maggie Stiefvaters "Frost"-serie passa ihop med dem också?

Ha det fint! :)

Jane sa...

Håller med om att dom var lika till utseendet..

Usch blir du inte stressad av att hänga med i läsningen till bokcirkeln??!!

Det är så roligt för när jag läser vad andra skriver att dom läser så vill jag också läsa alla dom böckerna..Men jag hinner inte! Jag har så många böcker här hemma som ligger och väntar på mig plus att jag lånar av andra emellan också.

Lisa sa...

Sofie. Ja men det har du rätt i! Den skulle också passa bra in! :) Fast den har jag inte hemma i hyllan..

Lisa sa...

Jane. Hehe, jo det är lite jobbigt ibland. Jag är ju ingen snabbläsare tyvärr.. och det finns ju oftast så mycket fina och lockande böcker som man vill läsa också FÖRUTOM just bokcirkelboken..! :P