28 februari 2012

Ge mig: Tips på diskussionsfrämjande bokcirkelbok!

Alltså, som rubriken lyder. Jag vill ha tips på bra bokcirkelböcker. Vi ska ha nästa (=den första!) riktiga träffen hemma hos mig på fredag och det betyder att det är jag som väljer vilken bok vi ska läsa härnäst. Tips, tack! (nu har vi läst Niceville)

Vi har också bestämt att om man vill läsa ytterligare en bok så ska det vara ett lite friare val, men inom ett speciellt tema. (denna gång skulle det isåfall vara en bok skriven av en afrikansk författare) Ni hajar!? Kanske har ni något klurigt/roligt exempel på tema?

4 kommentarer:

Boklusen sa...

Vi har haft tema två gånger i min bokklubb. Det var temana: kungligheter och biografier. Lite kul faktiskt!!

Lo sa...

Hej!
En halv gul sol av Chimamanda Nqozi Adichie är en jättebra roman!
Lo

Boel sa...

Här är min bokklubbs böcker:

http://bocker-emellan.blogspot.com/search/label/Boels%20bokklubb

Vi pratade helt klart mest om Jorden de ärvde av Björn av Kleen. Ingen roman förstås. Men det var som om vi behövde bearbeta boken flera träffar i rad...

Fru E sa...

Vi pratade ganska mycket om Utrensning av Sofi Oksanen. Jag håller med Lo om En halv gul sol.