19 juni 2010

I have a confession to make

Jag minns inte när jag senast var på bibblan i stan..
Och mitt lånekort är bortschabblat sen jag vet inte när.

Okej, det blev visst två bekännelser. Men båda blev åtgärdade tidigare i veckan :)

Inspirerad av nyligen lästa och superfina Ibland bara måste man [David Levithan] och Bokhora Johanna L:s många inlägg om ungdomsböcker botaniserade jag bland de hyllorna och kom hem med

Ibland bara måste man vann jag i en liten tävling hos Malin. Jag hade faktiskt inga större förhoppningar om den (hade inte läst något om den någonstans och Malin hade inte heller läst den) men vilket guldkorn David Levithan levererar här!

Boken handlar om Paul som blir blixtförälskad i Noah men till viss del fortfarande har sitt ex Kyle kvar i systemet vilket är mycket förvirrande för honom.. Utöver det blir han dumpad av sin ena bästa vän medan den andra bästa vännen är inspärrad i huset av sina extrem-religiösa föräldrar..

Det är utöver dessa några fler personer att hålla reda på och intrigerna och händelserna avlöser varann i bokens ynka 245 pocketsidor - jag ville ha meeer! - men David Levithan bjuder på så härlig feel-good-high-school-känsla så han är förlåten. Ska absolut spana in hans Nick och Norahs oändliga låtlista (skriven tillsammans med Rachel Cohn) och Love is the higher law (svensk titel, när?).

PS då jag faktiskt är en gammal biblioteksräv (för vem hade råd att köpa alla böcker man läste i sin gröna ungdoms dagar?) vill jag till mitt försvar säga att jag faktiskt HAR besökt ett bibliotek under de åren jag har försummat stadsbiblioteket, vi råkar nämligen ha en helt okej bibbla på jobbet, så där har jag luskat runt istället :)
PS2 och för övrigt, med tanke på parentesen ovan, så har jag i ganska många år nu haft råd att köpa alla böcker jag vill läsa, därav mina mindre frekventa besök på bibblan. Nu är istället problemet att jag inte hinner läsa i den takt jag köper, haha. Men jag misstänker att jag inte är ensam om det bekymret, det verkar vara mer regel än undantag bland bokbloggarna :P

Inga kommentarer: