13 oktober 2013

Missvisande

Jag borde nog stuka om högerspalten med den aktuella läsningen för det är Delirium för hela slanten nu. Och då jag aldrig har varit någon fena på slalomläsning eller parallelläsning så blev Märkta för livet väldigt petad från nattduksbordet innan jag knappt hade börjat med den. Väldigt missvisande att hålla på och flasha med två böcker när det inte ens är i närheten av sanningen.

Det SKULLE ju däremot kunna vara så att jag ska läsa Märkta för livet efter nuvarande Delirium!? ..fast näe. Antingen fortsätter jag med bokcirkelläsning, vilket i det här fallet betyder En tid för mirakel av Karen Thompson Walker, ELLER så börjar jag nosa på Duma Key av mr King. 

Stora beslut kommer alltså att tas här inom kort, för himmel vad jag är peppad och nyfiken på att bara suga tag i Duma Key! Och all cred ska gå till Ela på Beroende av böcker, för det var hennes gnistrande inlägg som fick mig att verkligen haja till och sedan gå och köpa boken (som jag sitter och klappar på titt som tätt mellan Delirirumsittningarna). Efter ytterligare lite Kinggoogling så är jag också sjukligt nyfiken på Liseys berättelse och Under kupolen. Däremot Jurtjyrkogårdar och otäcka clowner känner jag ingen direkt längtan efter att utforska, det lämnar jag med varm hand över till er andra mer skräckvana läsare. 

Inga kommentarer: