22 oktober 2013

Snuttläsning

Jag gillar det inte men nu är det som det är. Snuttifierad läsning, en kvart här och där. Och istället för att läsa håller jag (sambon och jag) på att måla om ett rosa barnrum till klatschigt betonggrått (för här blir inga barn gjorda, det blir ett förråd/klädkammare istället), förbereder med ställningar och drar elkablar genom väggar och längsmed väggar inför att en värmepumpsmänniska ska komma och installera nya värmepumpar (undrar bara vad som ingår i dennes arbetsbeskrivning eftersom det känns som att vi gör typ ALLT?!), städar för att besikta bilarna (hoppas hoppas på blankt papper!), försöker få igång ett nytt internetabonnemang, firar födelsedagar (fast inte våra, och det är ju ändå rätt trevligt med kalas).
Samtidigt ska en alltså jobba heltid, hålla hemmet hyfsat i schack med städ/tvätt/disk/matlådor och det vore ju bra om jag kom iväg på den där promenad/löprundan innan det blev helt kolmörkt (livrädd för fula gubbar), men nehej det hann jag inte för redan vid sextiden har jag tänt alla lampor här hemma medan höstmörkret alldeles för fort smyger sig på. 

(tänk om en hade barn också..!? hjälp)

Men men. Det är livet en lever just nu. Och vi har hyfsad kontroll på allt för tillfället, tack och lov. 

Och guess what. Jag bepansrade mig med reflexer och tvingade iväg mig på den där promenad-löp-rundan trots mörker och befarade fula gubbar. Hurra för mig! 

Håhåjaja. Och så kan en sitta här kvart över elva och klottra ner det här flummiga inlägget. Men nu är jag klar med det och ska sova istället. (Hurra för mig!)

4 kommentarer:

Frida sa...

Jag kan i och för sig inte föreställa mig en mer inspirerande löparrunda än den om man har en snuskig gubbe efter sig ;)

Men snart lossnar läsandet helt! Det är i alla fall vad jag hoppas för min skull :)

Lisa sa...

Frida, haha, ja rundan går riktigt fort när det prasslar i buskarna..!

Ja, läsningen går alltid i vågor, det blir bra så småningom. En kan ju mysa och klappa på dem i alla fall :)

Malin sa...

Bra gjort att ändå komma ut och träna! Låter som du har fullt upp med lite allt möjligt!
Trodde att jag kommenterade det här inlägget igår, men det gjorde jag uppenbarligen inte. Undrar hur mycket annat man glömmer i stressen :P

Lisa sa...

Malin. Ja, det är lite blandad kompott på göromål för tillfället! Och jag har (äntligen) fattat att jag fungerar bäst (=får mest gjort) om jag hinner med lite motion emellanåt också - ÄVEN om en kan tycka att man har häcken full - men jag liksom både tömmer och får energi av det :)

Och när "den här listan" är klar så finns det ytterligare mer eller mindre stora punkter som väntar.. Men en måste ge sig själv lite start och stopp, en paus och en klapp på axeln innan omstart - och sedan vidare till nästa projekt.

Det finns så mycket man vill fixa till när man har flyttat till hus..!