19 oktober 2013

Om jag inte läste det jag läser nu skulle jag (vilja) läsa

edit: Jaha, och vad hände med de fina bokbilderna jag hade i inlägget?? Hahaha! 

(ja, förutom helpeppade Duma Key då)

Gone girl, för jag vet inte hur många härliga recensioner jag har läst om den! 


Än finns det hopp, bara för att den lockar med 50-tal, småstad och vardag. Men också för att jag är nyfiken på en icke-deckar-Wahlberg! (och mysigt retrodoftande omslag som tilltalar mig!)


Kanada, för jag vet inte varför egentligen, men omslaget sög tag i mig direkt, och (utan att egentligen veta så mycket om det egentligen) så är jag så otroligt fascinerad av det stora landet i väst. Lägg till kanadensisk karg prärie och även här 50-tal. Oh yes. 



Sonen, för jag aldrig ens hade hört talas om den innan jag kom till den lokala bokhandeln där den var frontad och verkade vara en läsvärd tegelsten. Hemma igen hittade jag några trevliga recensioner om den också. 



Och såklart Nyckeln! Men den är ju fysiskt omöjlig än ett litet tag.. 

Har ni läst och vill hurra för någon speciell av dem? 

Inga kommentarer: