13 juli 2010

Mitt hopp i väntans tider

Förslagen har ju inte rasat in sen mitt desperata utrop igår så jag tog ett eget beslut.. Ja, jag kunde ju inte gå boklös länge här i den flämtande hettan, vad annars göra liksom? än att halvligga i soffan med uppspärrade fönster och balkongdörr och läsa ända tills det blev för mörkt för att se (för man vill ju inte tända någon lampa och bli garanterad surrande sällskap resten av natten).

Iallafall.

Jag sätter nu mitt hopp till Nick & Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn och David Levithan, som är en av mina senaste hemklickade böcker.

4 kommentarer:

Bara Böcker sa...

Du bara måste läsa Presidentens hustru! Och bli inte förvånad om du blir lite hemligt smygkär i George Bush.;-)

Lisa H sa...

Haha, okej vi får väl se hur det går med förälskelsen men ska absolut läsa boken förr eller senare :)

Jag är jag sa...

Jag tycker du ska bekanta dig med Harry Hole och Jo Nesbos deckare, eller kanske läsa Per Hagmans senaste roman, eller De inbjudna av Simone de Beauvoir, eller varför inte John Ajvide Lindqvist senaste.

Och så klart Presidentens hustru..

Lisa H sa...

Jag är jag: Tack för finfina förslag! Per Hagman och Ajvide Lindqvist har jag olästa i hyllan sen tidigare, dock inte de senaste titlarna. De jag har är pocketutgåvan med Cigarett+Pool+Volt och Människohamn.

Ska nog göra mig en liten sommarläslista, trots att jag inte brukar göra tvångsframkallande att-läsa-listor. Min läslust brukar nämligen falla platt till marken så fort det blir minsta lilla tvång över läsningen. Men en utvald bokhög att välja och vraka ur i sommar kanske kan funka :)