26 juli 2010

Ordlös semester

Semester. Hittills har det för mig betytt mindre läsning än vanligt. Trots grått och tidvis regnigt väder! Jag är i chock!


Istället har jag projekt storrensning i hela lägenheten. Plus källaren! Jag är verkligen i chock!


Har också hunnit med några semesterdagsturer till närliggande städer och byar, loppisfyndat Giftträdets bibel av Barbara Kingsolver och Natten innan de hängde Ruth Ellis av Margareta Strömstedt. Och på någon slags bok-outlet i en byhåla en bit härifrån köpt Myggor och tigrar, Maja Lundgren, Oryx och Crake, Margaret Atwood och Sonjas godhet av Owe Wikström. På den här punkten är jag dock inte alls på något som helst sätt i chock.


Boken som jag inte läser i, utan istället radikalrensar, stökar och inreder i mitt hem (är jag gravid?? brukar man inte "boa in sig" då? haha), är En oväntad semester av Marian Keyes. 22 sidor hittills, vad sägs om det gott folk? Ganska illa, jag vet. Men hur är det med er andra, vad pysslar ni med i sommar? Kanske rent av läser?? :)

10 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

Fina fynd, till och med jag har läst mer :)

Lisa H sa...

Ja, haha, det är inte så svårt att bräcka 22 sidor på en veckas semester, men för mig har det tagit stopp precis :P

Hannele sa...

(maken som läser mycket, har stopp nu)

Lisa sa...

Haha, jag känner verkligen igen mig! Har läst så otroligt lite hela 2010 att det inte är klokt... tror att formen börjar komma tillbaks nu, jag känner i alla fall läslust igen och det är ju ett plus :)

Ida sa...

Här blir det inte mkt läst heller, helt galet! Men idag har jag faktiskt chockat mig själv och läst hela 2 kapitel i en bok, det var längesen sist ;)

Lisa H sa...

Lisa och Ida: Haha, skönt att höra att jag inte är helt ensam iallafall!

Boktokig sa...

Åh, vad härligt med storrensning! man får sån energi av det och det brukar kännas så bra och som en lättnad!

Ja, läsningen varierar. Jag är verkligen i en storläsarperiod just nu, men man vet aldrig. Blir det mycket bra TV-serier i höst och mycket på jobbet kanske jag är nere på bara ett par böcker i månaden. Även fast jag läser rätt så fort! Det finns så mycket man kan göra och så lite tid!:)

Marias bokliv sa...

Åh vilka bra fynd, jag är särskillt avundsjuk på "giftträdets biblel" Skulle vilja ha ett eget exemplar för när jag läste den lånade jag från biblioteket.

Lisa H sa...

Maria: Aha, men det låter ju lovande för min del, för jag gissar att du tyckte om boken :)

Lisa H sa...

Boktokig: Ja, det är verkligen skönt att få ordentlig ordning och reda, inte bara på ytan medans garderober och skåp proppfulla med grejer man knappt minns att man har. Rensandet har faktiskt bara fortsatt - hela semestern, men lite i taget, jag har ju såklart gjort annat också :P
Min syster sa till mig häromdagen att det är dags för mig att börja jobba igen, annars har jag snart inget kvar här hemma. Haha!