28 december 2010

Hej på er!

Och god fortsättning!

Har egentligen inget speciellt att säga. Tänkte bara titta in och låta er veta att jag inte har tuppat av av julmat och godis. Näpp, för här är jag! Men jag har inte någon skön ledighet som en del av er andra verkar ha. Näpp, för igår var det som vanligt jobbmåndag igen för mig.


Men läsningen då? Vad händer egentligen?

Hela december har bloggen i princip bara bestått av mer eller mindre fagra bokomslag.. Och de små fjuttiga lediga juldagarna (nä ja' ä'nte alls bitter) bjöd inte på läsning i någon större utsträckning för min del.

Däremot strax innan så läste jag ju äntligen ut Sugar (ska se om jag kan få ihop några väl valda ord om den så småningom) och därefter betade jag rätt snabbt av Himlen börjar här av Jandy Nelson och Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. Fina fina små godbitar! Det ska skrivas om dem också vad det lider. Efter det blev jag lite velig. Började nosa på Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper.. Men sen blev det allmänt stressigt med den annalkande julen och jag läste mest bara tidningar, om jag läste alls.

Och så kom julafton.

I bokväg fick jag Gräset sjunger av Lessing (som jag tyvärr redan har) och Carin Hjulströms Finns inte på kartan. Så nu har det fallit sig så att jag greppat den sistnämnda och tänker att den ska få sätta punkt för detta läsår. Dock lär det inte bli fler än 25, som jag lite hoppades på här, men det är i alla fall inte färre än förra läsåret! :)

12 kommentarer:

Jag är jag sa...

Det låter som du haft en bra jul, jag tycker 25 böcker är ett bra antal, för då kommer du ihåg böckerna du läst, vilket jag själv knappt gör, är glad att jag skriver listor. Kanske är det amningshjärnan som gör mitt minne kort, men att läsa snabbt har just den inverkan på en, man glömmer snabbt. Jag hoppas jag hinner läsa ca så där mycket böcker 2011 och då kommer jag vara mer än nöjd.

Ha ett bra nyår, kramar Lena

Emmas Bokhylla sa...

Jag skall också börja med "Finns inte på kartan" snart, den verkar så bra! Men jag har inte läst en enda bok hittills i jul, det har helt enkelt varit så mycket annat!

Gott Nytt År, snart är det ett nytt läsår på gång!

Doris sa...

"Här ligger jag och blöder" lästa jag också häromdagen. Gillade den också. Tack för övriga boktips!

Boktokig sa...

Men se där.. Finns inte på kartan ska vi läsa till nästa gång i min bokcirkel. Vad lustigt! Och något sopm också var jättelustigt var att jag precis den veckan som Karin bestämde att det skulle vara vår bokcirkelbok var och lånade den på biblioteket och det är inte första gången det händer att jag just lånat en bok som hon tänkt ha i bokcirkeln. Konsten att tala med en änkling tyckte jag om, hoppas du gör det också!

mia sa...

Konsten att tala med en änkling är jag lite nyfiken på..

Boktokig sa...

Hoppas att du också gillar Norrlands svårmod när du läser den. men det tror jag att du kommer att göra!

Boktokig sa...

Vad kul att du också gillar att läsa om böcker i böcker!

Tack för tipset om att kolla upp de övriga. Jag pratade med läkaren, men han var nog lite stressad för tyckte att vi först skulle se om jag blev frisk av denna och blev jag sjuk igen då kunde de kolla upp barnen och behandla dem. Men det har väl också att göra med att de inte vill ge ut pencillin/antibiotika i onödan och orsaka residenta bakterier. På barn tror jag det ofta går över av sig själv. Jag ska höra med BVC också för säkerhets skull!

Lisa H sa...

Jag är jag: Jovisst, 25 är en fin siffra. Men det skulle vara kul att hinna läsa liiite mer - allt i jakten på nya favoriter att lovebomba :)

Lisa H sa...

Emmas bokhylla: Finns inte på kartan var snabbläst och väldigt gullig på sitt sätt :) Jag kommer nog läsa Hjulströms uppföljare så småningom för att få veta hur fortsättningen följer!

Lisa H sa...

Doris: Ohja, visst är hon bra, Jenny Jägerfeld!? Har du läst hennes förra - Hål i huvudet?

Lisa H sa...

Boktokig: Hihi, vilka sammanträffanden! :D

Boktokig och Mia: Konsten att tala med en änkling ligger i vila för tillfället, men den ska absolut läsas snart!

Lisa H sa...

Boktokig: Jag har inte köpt Norrlands svårmod än, men den ligger och gôttar till sig på min Adlibris-önskelista ;)

Ja stressade läkare finns det tyvärr alldeles för gott om. Hoppas verkligen denna pc-kur funkar på dig nu!