4 april 2009

Bokfynd

Charlie, Margareta Suber. Att tro på Mister Pip, Lloyd Jones. Flickan från ovan, Alice Sebold. Lutherska badet, Unni Drougge. Brunstkalendern, Emma Hamberg.
Finfina fynd från mitt senaste besök på Återvinningen häromveckan. Alla är pockets för 10 kr styck förutom Charlie som är en liten inbunden godbit med ett sånt där platt band som ett inbyggt bokmärke (vad heter det egentligen?), 15 kr. Alla i jättefint skick och inga knäckta ryggar trots att de är pocketar och Charlie verkar till och med helt obläddrad.

Någon som har läst något av ovanstående?

8 kommentarer:

*malin* sa...

Flickan från ovan har jag läst och tyckte mycket om! Sedan har jag hört att "Att tro på Mister Pip" ska vara en riktig höjdare, men jag har inte hunnit läsa den än. Men ska. Någon gång. :-)

Lisah sa...

Ja, jag har också bara hört gott om Flickan från ovan. Att tro på Mister Pip däremot har jag läst både ris och ros om i bokbloggar och då blir jag ju ännu mer nyfiken på den :) Gillar också omslaget!

Jenny U sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Camilla sa...

Jag vill oxå ha en sån Återvinning i min närhet... fatta vad jag skulle köpa hem böcker ;)

Kul med en ny bokblogg, jag länkar till dig, jag.

Lisah sa...

Camilla. Ja det är nästintill omöjligt att komma därifrån utan ett par böcker!

Sarah sa...

Åh, Flickan från ovan är en favorit - som förresten kommer ut på bio i USA någongång i höst.

Helena sa...

Åh vad kul att höra att du köpte Charlie! Läste den för några år sedan och gillade skarpt. En fin liten HBT-pärla som dessutom gjorde mig väldigt sugen på att åka till Hangö (finsk badort, tydligen väldigt glamourös back in the day). Du får berätta vad du tyckte!

Lisa H sa...

Helena: Jepp, den fick följa med hem! Fast det var ju i april förra året :P
Och av dessa har jag bara läst Att tro på Mister Pip (det är visst ingen ordning på mig! Men är man saktläsare så är man, då hinner en massa andra böcker locka också, hinner aldrig läsa i den takt jag köper..). Men den föll mig inte i smaken direkt.
Har dock bara hört bra om Charlie! :)