20 april 2009

Utläst: Vi vet nog vem du är

Tror det var i onsdags (15/4) som jag slog igen Doris Dahlins Vi vet nog vem du är. Då inte alls så negativ till boken som vid delrapporten! Allt var inte vad det såg ut att vara (det är väl sällan det när det gäller böcker), Annas handlingsförlamning och utbrott hade (såklart) en orsak och den välordnade Grace hade sina egna monster.

Ju närmare slutet jag kom så kände jag på något sätt att: vad är nu detta? när hände det här? Jag bläddrade och backade lite men bestämde mig istället för att låta historien ha sin gång med mig, jag kanske inte var tillräckligt uppmärksam på sina ställen tidigare i boken? Funderade nästan på att läsa om boken på direkten då den bara är på knappt 200 sidor, men nä, den får gotta till sig i bokhyllan ett tag så kanske kanske, någon gång..

Vi vet nog vem du är får 2+, av 4, av mig. Absolut inget bottennapp nu när jag fått helheten men heller inget att hurra för. Det som rör sig i huvudet mest på mig nu är huruvida det var jag som läste slarvigt eller om Doris Dahlin hemlighöll vissa detaljer och händelser.. Och, som sagt, på grund av detta behåller jag den tillsvidare i billyhyllan.

Inga kommentarer: