11 april 2009

De icke önskvärda



Tänkte att det skulle blivit fler, men som vanligt veknar jag när jag väl står och väger med boken i handen, tänker att någon gång, någon dag, kommer jag kanske ångra att jag rensade ut just den boken..
Anledning till min mini-rensning just nu, mamma ska tillsammans med några andra tanter (fast just min mamma är såklart ingen tant!) ha utomhusloppis på söndag. Men som ni ser så hade jag inte så mycket att erbjuda. Men det kommer fler chanser att frigöra hyllyta för de här ute-loppisarna kommer återkomma ett tag framöver - det vill säga, de söndagar som bjuder på fint väder.
Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert är en pocket som jag har dublett av, så den åker. Kronprinsessan av Hanne-Vibeke Holst är en pocket som jag fick med någon Damernas Värld för flera år sedan. Fortfarande oläst och inget som lockar. Skammens boning får hänga med också trots att det är en fin, nästan obläddrad, inbunden bok som jag betalat dyra pengar för, var god se tidigare inlägg. Glykemiskt index minns jag inte ens hur den hamnat i min bokhylla, men det skulle kunna vara en sån bok jag valde när jag någon gång skulle gå med i någon bokklubb..? Den får åka på loppis.
Tror ändå inte på alla de här dieterna som poppar upp då och då. GI, LCHF, VV, Atkins, Montignac, South beach, flygvärdinnedieten, Popcorndieten, Skinny Bitch-dieten med tillåtna Pissy Mood Snacks = PMS.. (jag länkar till en förklaring till den senaste, annars tror ni mig väl inte, haha!) You name it, allt verkar finnas! Mja, jag håller mig nog till min egen diet, Ät vad du vill! - men med måtta. Man måste ju ha livskvalité också :)

2 kommentarer:

Jenny U sa...

Ja, det var väl en lite mager utrensning du gjorde... men jag vet hur svårt det är! Skrev tidigare hur jag vekt nog tog tillbaka 2 jäkla lådor in i hemmet efter att jag rensat ut böckerna! Ny värdering väntar...

Kronprinsessan är en riktigt bra bok tycker jag! Den gick ju på tv för övrigt. Men kanske har du "Min mosters migrän" av samma författare oläst, då skulle jag rekommendera den i stället.

Lisah sa...

Så du tog tillbaka 2 hela lådor, haha!

Jo jag råkar faktiskt ha Min mosters migrän i bokhyllan också, oläst. Och två böcker ur trilogin om Therese Skårup - som jag tycker är jättebra! Tänkte att jag kan nog överleva utan Kronprinsessan då.