22 april 2009

Påbörjad och halvvägs: Att tro på mister Pip

Nästa bok har jag läst en del om på bokbloggar, mycket rosor, men det jag främst fastnade för var nog omslaget ;) och så råkade jag ju springa på ett fint pocketexeplar på bästa fyndstället i stan (främst bokfyndställe i mina ögon). Fast njä. Not so impressed. Förutom av omslaget då! Men det är egentligen en gripande historia om en 13-årig flicka som mitt i ett brinnande inbördeskrig på en tropisk ö bjuds på verklighetsflykt genom den märklige Mr Watts, som är den enda vita kvar på ön, och hans högläsning av Charles Dickens Lysande utsikter. Och just denna roman, eller snarare romanhuvudpersonen Pip, kommer sig att spela en mycket stor roll i ö-bornas liv..

Men nej, det biter inte på mig tyvärr. Jag har svårt för att leva mig in i storyn, känner mig mer som en betraktare, och det är inte den känslan jag vill få av att läsa en bok.. Men men, vi får se vad andra halvan har att bjuda på!

2 kommentarer:

Jessica (ord och inga visor) sa...

åh, den där har jag i min läslista också, tråkigt att den inte verkar så bra. Ska försöka läsa den snart också!

Jenny U sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.