27 oktober 2010

Köpstopp [check!]

Nu har det gått ett par dagar sedan mitt köpstopp slutade. Har dock inte annonserat om det på bloggen, senast jag skrev om det var här när jag köpstoppspausade - och då trodde jag att jag skulle åka och bokfrossa på mitt fyndställe direkt när det var lovligt. Men icke! Jag åkte på en förkylning. Och så har jag ju haft Revoltläsning. Och det har droppat in några härliga recex då och då som ligger och väntar på läsning :) Så bokshoppingcravingsen har legat på noll ett bra tag. Genom hela köpstoppsperioden faktiskt! I'm impressed!

Och häromdagen plockade jag ut lite (olästa) böcker från hyllorna som garanterat aldrig kommer bli lästa, att skicka vidare till loppis. Så duktig, så duktig.


Jag lovar att rapportera den dagen jag faller för frestelsen och kommer hem med en binge med böcker!

4 kommentarer:

Helena sa...

Starkt jobbat! Jag har också ett litet stillsamt köpstopp just nu men har inte satt någon tidsgräns, istället har jag bestämt att jag "får" köpa nya böcker när de fem senaste inköpen faktiskt är lästa...

Lisa H sa...

Helena: Tack! :) Men du, det där var ingen dum "regel" heller! Något att ta vid kanske!? För jag vill verkligen få lite mer hyllvärmare lästa och inte hamstra så mycket som jag gjort tidigare..

Emmas Bokhylla sa...

Oj, vad duktig du har varit! Jag har aldrig lyckats med ett medvetet kopstopp!

Lisa H sa...

Emma: Tackar tackar :) Men det känns inte så duktigt, för det har gått så lätt. Konstigt! :)