3 augusti 2010

Nya bekantskaper (och en gammal favorit)

Solen har nog tagit ledigt och flygit sin kos (och jag räknar nästan med att inte återse den i sin fulla kraft mer på min semester..) och de ljumma, ljusa, sommarkvällarna är ett minne blott.. Men bokfyndandet tar däremot visst aldrig semester! :D Hittade några små godingar på loppis häromdagen, nämligen Dotter till en dotter av Inger Alfvén och Purpurfärgen, Alice Walker. Helt nya bekantskaper för mig! Någon som har något att säga om dem? Ris eller ros? Håkan Nessers Kära Agnes fick också följa med hem i en liten fin inbunden utgåva - vilket betyder att jag skickar iväg mitt pocket-ex av densamma till loppisen!

5 kommentarer:

Frida sa...

Jag köpte Purpurfärgen förra veckan. Ser mycket fram emot den. Har börjat nosa lite på den, men inte riktigt börjat ännu. Verkar lovande dock!

Jag är jag sa...

Dotter till en dotter läste jag för en massa år sedan, då tyckte jag oerhört mycket om den och jag tror verkligen att den har samma giltighet även idag. Det var den här boken som fick mig att verkligen upptäcka Alfèns författarskap, som dom senaste åren tappat i kraft tycker jag. Ett tag så läste jag det mesta av henne och var helt hänförd.

Lisa H sa...

Frida: Sammanträffande! :D

Jag är jag: Aha, men det låter ju urbra! Synd att hon tappat de senaste åren, men jag har ju alltså en del att upptäcka från henne ändå :)

Anna S (Bokstävlarna) sa...

Jag tycker också mycket om Alfvén. I tonåren upptäckte jag hennes böcker i min mammas bokhylla och plöjde det mesta jag hittade.
Det är åratal sen jag sist läste något av henne, men efter att ha hittat några titlar i vårt bytesrum så är jag sugen på att köra en liten Alfvén-revival. :)

Lisa H sa...

Anna: Där ser man, hon verkar omtyckt :) Så..om jag någonsin blir klar med nuvarande bok - Alfvén it is!