30 augusti 2010

Bokkavalkad!


 

Här ovan ser ni de av sommarens inköp som jag inte berättat om än. Och det måste jag ju göra innan de sorteras in på sina platser i bokhyllan, efter författarefternamn :)

Först ut har vi mina sista fynd, innan köpstoppet trädde i kraft (och innan jag ens visste att jag skulle ha ett sådant). Fina loppisböcker. Är särskilt nöjd över Gripe-exemplaren. Nostalgi!

Nästa bild visar ett inköp jag gjorde på ett Bokia som hade halva priset på reapriset. Jag handlar annars aldrig böcker i fysiska butiker (räknar inte in mina loppisar i denna kategori), förutom eventuellt vid bokrea, fast de senaste två åren har jag bara bokreashoppat via nätet. Är riktigt nyfiken på Mordbyn av Andrea Maria Schenkel! Coelho är, har jag märkt, allmänt bespottad i bokbloggarvärlden men själv har jag aldrig läst något av denne man så för den lilla pengen det blev så greppade jag den också (gillade formatet och omslaget!). 

De sista två böckerna köpte jag i en slags bokoutlet på väg hem från semesterresan i somras. ...vilket gör att jag måste redigera mitt uttalande ovan om att jag aldrig köper böcker i fysiska butiker. För det gör jag ju uppenbarligen. Flera gånger om. Men aldrig till ordinarie pris.

8 kommentarer:

feuerzeug sa...

Coelho har lite väl dåligt rykte i bloggvärlden, tycker jag.

Alkemisten, som du köpt, är väl tyvärr den sämsta enligt mig. Men också den mest välkända.

Ge inte upp honom helt bara baserat på den. Jag tyckte om Veronica bestämmer sig för att dö och Elva minuter.

Lisa H sa...

Feuerzeug: Haha, okej det var ju lyckat att jag norpade hans sämsta :) Men smaken är ju som baken, får se vad den har att ge mig.

mia sa...

Man måste älska loppisar. Det skulle bli himla dyrt annars. :)

Lisa H sa...

Mia: Ja herregud, speciellt när man köper böcker i den här takten :P

Boktokig sa...

Tack för kommentaren på min sida! :) Håller med om att Fjäril har ett fint omslag!

Ja, Gripe måste man ju bara ha i sin bokhylla!!! ;) Det är verkligen nostalgi!

Härligt med så många fynd!

Lisa H sa...

Boktokig: Ja, Fjäril ska jag försöka komma ihåg att skaffa och läsa någon gång!

Mmm, den här sommaren har varit lite halvt extrem när det gäller bokinköp. Inga dyrgripar i och för sig men det var i alla fall dags för att pröva på ett köpstopp nu! :)

Sara sa...

Åh, när jag ser "Skuggornas barn" så påmindes jag än en gång om att jag måste ta och införskaffa "Skuggan över stenbänken"... Har alla andra böckerna i serien, men har hittills inte lyckats få tag i ett fint exempel av "Skuggan över stenbänken".

Lisa H sa...

Sara: Och jag måste ha tag på de andra delarna, detta är den första jag införskaffat i serien :)