9 september 2010

1000 tack!


Min första award! :D Tack, fina, goa Bokbabbel som har gett den till mig med motiveringen:
"I hyllan är en mysig blogg och en flitig kommenterare. Hon har varit duktig nog att hoppa på både köpstopp och tegelstensutmaningen, håller tummarna för henne och andra duktiga.

Jag antar att spelreglerna är sådana att man inte skickar tillbaka awarden till den man fått den av.. Synd! För Bokbabbel skulle i så fall få tillbaka den direkt med tillägg av en glittrande guldstjärna, hon är verkligen en av mina stora favoriter! Hennes blogg är, närhelst man tittar in, alltid uppdaterad med ett nytt läsvärt inlägg. Vi bjuds på kluriga funderingar, bra recensioner, härligt vardagsprat om böcker och läsning, enkäter och utmaningar. Plus att det slinker emellan en och annan bild med inredningsanknytning och/eller finsk design. Jag gillart! :)

Men, nu åter till ordningen.
När man tagit emot awarden ska man:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Gosh. Hilfe. Vad svårt! Bara nominera sju stycken?? Det går ju bara inte. Jag har sett att många av mina gamla bokbloggarfavoriter redan har fått utmärkelsen (några både en och två gånger) och jag tänker att det är väl lite tråkigt med den upprepningen? Så därför nominerar jag här några nya (nya för mig i alla fall) finfina bokbloggar som jag har börjat följa! :)

Boktokig  skriver korta men kärnfulla recensioner blandat med vardagsprat och inte så sällan har hon inlägg om Dagens fundering som man själv kan fundera på och diskutera i kommentarsfältet.

Emmas Bokhylla  bor och arbetar i Tanzania (bara det! här är mitt intresse väckt i alla fall:)), läser och skriver om bokupplevelser och vill ha hjälp med att dra igång Book Blog Awards!

Bokstaden  pluggar till bibliotekarie, läser och recenserar högt som lågt, tjockt och tunt men alltid härligt ärligt!

Uppbokad  har precis kommit ur startgroparna i bokbloggsvärlden, längtar efter en förestående resa till Japan och efterfrågar därför japansk litteratur. Mycket trevlig blogg och med ett, tycker jag, fyndigt namn!

Saras perspektiv  är på sätt och vis nygammal med sin blogg (jag följde hennes förra). Hon är en ung tjej (eller så är jag *gulp* gammal) med huvudet på skaft som förutom böcker tycker mycket om tv och film. Härligt personlig blogg!

Jag är jag  är mittemellan flyttar och letar för tillfället efter läsorken men bloggen är alltid läsvärd med fina genomtänkta tankar om böckerna hon läser.

Bookbirds  två bokfåglar (Stjärtmes och Blåmes) kvittrar om böcker och ofta med fina talande bilder, en fröjd för både öga och sinne.


Så. Sju intressanta saker om mig!?

~ Jag är sjukt morgontrött. Och kvällstrött. Hur nu det går ihop?

~ Jag har aldrig läst en bok på engelska (eller något annat språk än svenska). Vågar inte, kan inte, vill inte! (fast jo, jag skulle vilja våga och kunna, men tror att jag har så dåliga språkkunskaper så läsupplevelsen skulle störas)

~ Tidsoptimist, javisst (så ni anar inte! grav tidsoptimist)! till min familj och mina vänners förtret. Tur att jag har tillgång till flextid på jobbet, men det är väl bara en tidsfråga innan den dras in för mig, haha.

~ Jag hatar att dammsuga. Jag säger hatar! Bara tanken på den där j*vla klumpmojängen med en sladd som man måste sätta i väggen (och som alltid är för kort) som man sen måste släpa runt på (klumpmojängen alltså) och som sitter ihop med ett tjockare böjligt rör som sitter ihop med själva röret som man "styr med" och jagar dammtussarna... Aarghh jag kokar bara jag tänker på det..! Hur osmart konstruerat och bökigt är det inte? För att inte tala om hur svettig man blir! Nä fy. Jag tvättar, diskar, våttorkar hellre sju gånger om.

~ Det här är ingen som helst nyhet för mina vänner och bekanta men jag har nog aldrig nämnt något om det på bloggen. Jag är nämligen ett fan av rockgubbarna Iron Maiden och har varit på två av deras konserter!

~ Jag är sekreterare till yrket. Och har därför valt den fina gamla skrivmaskinen som profilbild i bloggen (på mitt jobb har vi däremot nymodernigheter som datorer).

~ Fritidsintressen förutom böcker och läsning är inredning (ingen nyhet), jag sjunger i kör sedan två år och har i höst även börjat en kurs i pilates och yoga.

8 kommentarer:

Pia sa...

Vad kul. Grattis!

Boktokig sa...

Grattis till att du fått awarden.

Tack för att du gav den vidare till mig. Blev så glad!!! Vad kul att du gillar min blogg!

Emmas Bokhylla sa...

GRATTIS, det ar dig val fortjant!! Och intressant att lara kanna dig battre, far se om jag hittar lika bra saker om mig!

Och tack sa JATTEMYCKET! Vad glad jag blir, det ar en ara!! Sa fort jag har hittat en stabliare uppkoppling an den jag har nu ( via en mobil) sa skall jag svara ordentligt!

Kram!

Emma sa...

Tack så hemskt mycket! Vad glad jag blir! :D kram kram

Lisa H sa...

Allihopa: :)

Jag är jag sa...

Tack så mycket Lisa, jag älskar verkligen din blogg, det är nog den jag läser allra mest.

Lisa H sa...

Jag är jag: Vassego! Och åh, vad glad du gör mig när du säger sådär fina saker :) Tack.

Sara sa...

Tack så hemskt mycket för utmärkelsen! :)