8 september 2010

Köpstoppsrapport #1

Helena vill ha en köpstoppsrapport, så here goes:


Motivation på en skala mellan 1 och 5: Lätt 5! Tror det har att göra med att jag haft mitt lilla projekt med att rearrangera bokhyllor och så finns ju de aldrig sinande önskelistorna på AdLibriskontot som man kan pyssla med etc. På något sätt så tror jag att mitt bokshoppingbegär minskar lite bara jag pysslar och "handskas" med böcker. Och allt bloggande om olästa tegelstenar, som resulterade i Jessicas höstumaning som jag ska vara med i, har sysselsatt mina bokhjärnceller - Det ska bli kul att äntligen läsa dessa hyllvärmare! Nej, här behövs minsann inga nya böcker, tjoho! (med reservation för att jag någon gång snart  kommer ångra detta sista uttalande, haha)

Antal köpta böcker sedan sist: Noll. Zero. Nada. 

Antal böcker jag önskar att jag köpt: Faktiskt ingen. (det här blir visst en riktigt ospännande köpstoppsrapport) Har ju som sagt inte utsatt mig för några större shoppingfrestelser, har hållit mig långt ifrån loppisarnas bokhyllor, och AdLibrislistorna vet jag ju finns kvar när köpstoppet är över ;)

Om jag inte hade köpstopp skulle jag köpa..: Var är Alaska? av John Green. Bara för att jag hittade den så billigt på AdLibris. Har redan läst, och stormgillade! men vill ju nu såklart ha underverket i bokhyllan (lånade på bibblan i försomras).

Antal veckor kvar: Fyra. Om jag ska gå efter det preliminära Revolt-släppet. Annars sex veckor, om jag ska gå efter mitt faktiska första stoppdatum Hmm, det här blev ju lite jobbigt läge..

Hur går det för er andra som utlyst köpstopp?? Tell me! 

2 kommentarer:

Jag är jag sa...

Det går rätt bra med mitt köpstopp, fick ett återfall när jag var mellan bibliotek och alla mina andra böcker var nedpackade i flyttkartonger. Nu så har jag lånat en del böcker på biblan och reserverat mig för en hel del till, så det är inte svårt att hålla det beslutet. Men det känns ändå lite hårt att inte få köpa Oates senaste, men den är i alla fall reserverad och jag går och smålängtar att få läsa den.

Lisa H sa...

Jag är jag: Bra jobbat! Förstår ditt återfall om du stod där boklös :)