22 september 2010

Tegelstensfnul

Lilla himlafågel är nu utläst! Ska försöka samla mina tankar kring boken så småningom.

Återstår alltså att gå vidare och välja en tegelsten till Jessicas höstumaning! Jag ska nu fnula ordentligt på vilken som blir först ut. Det verkar som om många ska ta sig an Murakami, Fågeln som vrider upp världen, eller JCOs Blonde. Båda finns ju med också på min tegelstenslista. Och kanske just därför  vänder jag blicken mot de andra böckerna jag har i högen (för vem vill följa den likriktade strömmen om man inte måste? ;) ): Kristin Lavransdotter, Middlesex, Sugar och En halv gul sol.

Tänka tänka tänka

6 kommentarer:

blogg_bohemen sa...

Middelsex är underbar! Och En halv gul sol tyckte jag också mycket om. Blonde borde man ju läsa ...

Marias bokliv sa...

Lavransdotter slår jag ett slag för (om man nu gillar historiska böcker)Längesedan jag läste den men P1 hade uppläsning i sommras o jag blev sugen på att läsa om.

Jag är jag sa...

Om jag var du skulle jag börja med att läsa den fantastiska En halv gul sol, den höll mig fast i ett järngrepp.

Lisa H sa...

Tack för era fina förslag :) Men det lutar nog faktiskt åt den som ingen nämnde, Sugar. Men jag lovar, det är inte för att jag vill vara käringa mot strömmen ;) jag började nämligen läsa lite i den och fastnade hårt! Tror det blir en fin tegelstensläsning det där :)

blogg_bohemen sa...

Första halvan av Sugar är fantastiskt bra! Jag sögs också in i berättelsen och ville inte lägga ifrån mig den. Tyvärr tappade den lite mot slutet tyckte jag, men helt OK ändå.

Sandra sa...

Middlesex är en av de bästa böcker jag läst, Sugar är ganska bra och Blonde...den ger mig dåligt samvete för den har legat och väntat i hyllan i evigheter. Men jag vet inte när jag orkar börja med den. Känns lite jobbigt...