7 september 2010

En stulen enkät!

Hittade via Uppbokad till Malin the writers tävling, som är avslutad, men där var några roliga frågor man skulle besvara så jag tänkte att det gör jag även fast jag missade själva tävlingen.


1. Vilken är den bästa boken du någonsin läst? Men ååhh, den frågan går ju bara inte att besvara med bara en titel.. Men för att ge något slags svar så svarar jag Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson som jag läste i våras och funderade mycket på både under och efter läsningen och försökte locka alla i min omgivning att också läsa (lyckades dock inte med någon..).
2. Vilken bok har gjort dig förbannad? Tusen gånger starkare som jag skrivit lite om här.
3. Vilken bok har fått dig att skratta som mest? Vattenmelonen av Keyes tror jag :)
4. Vilken bok har fått dig att gråta så du nästan drunknat? I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell.
5. Vilken bok orkade du inte läsa färdigt? Läs och förundras: Den hemliga historien! Jag har ett bokmärke som ligger mellan sidorna 118-119 och nu är det ett par år sedan jag gjorde försöket men vad jag minns så tyckte jag att den var långsam, att det inte hände något liksom.. Och sedan har jag inte vågat göra något nytt försök då boken är så himla superhypad och jag är rädd att mina förväntningar är för stora. Men jag har ju däremot både läst och fallit för Tartts Den lille vännen, så jag ska absolut ge mig på DHH igen så småningom! :)

Och nu tänkte jag att jag skickar dessa frågor vidare som en enkät till er andra! (hoppas att Malin the writer tycker det är okej) Den som vill svarar antingen i kommentarsfältet eller på en egen blogg (och hojtar om det i kommentarerna så vi andra hittar dit)! Kom igen nu allihopa!

3 kommentarer:

Jag är jag sa...

Jag inser nog att du hört det här massor av gånger, att Den hemliga historien är en fenomenal bok, en av dom allra bästa jag läst, tror jag inte kan hitta ett enda fel i den boken. Så jag uppmanar dig att läsa den.

Lisa H sa...

Jag är jag: Haha, jaadu, att DHH är en högt älskad och hyllad bok är jag fullt medveten om :)
Antar att jag inte var "in the mood" vid tillfället jag försökte läsa den. Så kan det ju vara ibland. Och då går det bara inte.
Men jag ska absolut greppa den någon gång igen! Kanske denna höst? Har fått för mig att den passar fint som höstläsning :) Men ska ju försöka klämma två tegelstenar också i och med Jessicas (Ord och inga visor) utmaning..

Uj uj, det är verkligen ett stressigt leverne att vara boknörd och försöka hitta tiden till all läsning man vill.. ;)

Ninni sa...

DONE AND DONE ^_^