8 september 2010

Viktigt datum för oss som väntar!

Ser hos BookLover att redan den 6:e oktober är det dags! Sista (svenska) delen i Hungerspelstrilogin släpps då! Revolt! 

Vilket också betyder att mitt köpstopp har ett stopp/pausdatum! Det här kommer gå finfint, det känner jag det :) 


Men, nu blir jag fundersam. På Bonnier Carlsens sida står det
Recensionsdatum: 2010-10-20
Jag kanske är en ovanligt okunnig boknörd men hur fungerar det egentligen, det här med släppdatum/recensionsdatum etc? 


UPPDATERING [som dock inte har att göra med Revolts eventuella släppdatum, men nästan]: I brist på annat att göra under min förkylning så bläddrade jag bakåt och läste lite random gamla inlägg på min blogg och vad hittar jag väl där? Jo, ett (inte så) gammalt inlägg där jag deklarerar att jag minsann ska vänta på pocketutgåvan av ovan nämnda Revolt. Hah! Vilket skitsnack! Men så hade jag ju bara precis börjat läsa Fatta eld, lyckligt ovetande om cliffhangern man bjuds på i slutet.

6 kommentarer:

BookLover sa...

Jag har också sett lite olika datum och i ren glädjeiver över att 6 oktober va så nära så skrev jag det :-) Möjligtvis släpps den som förhandsbeställning den 6:e. Tyvärr så har jag även lärt mig att inte lita helt på förlagets släppdatum, det kan skeva åt båda hållen.
Kul kul att du länkade till vår blogg och att du kommenterade där!

//Mari på BookLover

Zachan sa...

Alltså, första recensionsdag brukar ju vara samma dag som boken släpps, så troligtvis står det fel på något av ställena.

Lisa H sa...

BookLover: Ja jag har också märkt att det där med släppdatum varierar åt båda hållen, knasigt! Men i det här fallet - ju förr desto bättre! Så vi hoppas väl på 6e oktober :D

Lisa H sa...

Zachan: Mja, det är ju faktiskt lite si och så med alla dessa datum.. Och därför väldigt förvirrande! Men jag sätter mitt hopp till 6e oktober :)

enligt O sa...

Tycker oftare och oftare att böcker släpps innan recensionsdatum. Hoppas på den 6:e och tänker också köpa den trots köpstopp.

Lisa H sa...

Enligt O: Ja, man vet varken ut eller in längre när det gäller boksläppen! Härligt med fler köpstoppsförbrytare :)