4 september 2010

Läsning pågår!

Men det går inte fort för mig. Lilla himlafågel är nämligen också ordrik (som Till skogs som jag lade undan just på grund av det) och inte så händelserik. Än i alla fall. Men det är också det som är charmen och lockar till läsning. Att bara få vara. Där bland karaktärerna i boken.

Tre ord som kom till mig nu när jag skriver detta som kan beskriva min Lilla himlafågelläsning: långsamt. noggrant. nära.


Ge mig tre ord som beskriver din läsning, eller beskriver boken, du håller på med nu.

Fin bild från Easy art

4 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Just nu lade jag "Midnattsbarnen"av Salman Rushdie at sidan till fordel for Monstrous Regiment av Terry Patchett och de tre orden ar nog; hetsigt. humoristiskt. helhjartat.

Lisa H sa...

Emmas Bokhylla: Tack för dina tre ord! Det låter som en bok med mycket energi i..!? :)

Sanna sa...

Jag håller på och knegar mig igenom East of Eden av John Steinbeck och tänker: lantligt. fängslande. creepy.
Är mycket spänd på fortsättningen...

Fantastiskt fin bild till det här inlägget!

Lisa H sa...

Sanna: Den har jag på svenska, oläst!
Lantligt. fängslande. creepy. Åh, jag gillar! :)

Kul att du också gillar bilden!
En bild säger mer än tusen ord, heter det ju, men ändå kan jag ha jättesvårt att beskriva en fin bild som jag gillar, man får liksom bara vissa känslor av vissa bilder :)